آرایشگری با ورق گالوانیزه رنگی موی عروس هایش را رنگ می کند

ورق گالوانیزه رنگی روی در اکثر خمیرهای سیمان غیرفعال است زیرا PH خمیر سیمان بدون کربن 12-13.5 است.

یک لایه غیرفعال زمانی تشکیل می‌شود که pH کمتر از 13.3، حد بالایی برای غیرفعال‌سازی، به دلیل تشکیل لایه‌ای از هیدروکسی زینکات کلسیم، که از خوردگی بیشتر جلوگیری می‌کند.

فرآیند غیرفعال سازی منجر به تخلیه روی همگن در حدود 10 میکرومتر می شود. فیلم محافظ بیشتری از روی خالص نسبت به آلیاژ آهن و روی تولید می شود.

توصیه می شود که یک لایه روی خالص خارجی حداقل 10 میکرومتر و یک لایه کل گالوانیزه حداقل 80-85 میکرومتر برای ایجاد حفاظت مناسب هنگام تعبیه در بتن مورد نیاز است.

در بتن ساخته شده از سیمانی با قلیایی محلول بسیار بالا، تشکیل فیلم می تواند در طول دوره گیرش مهار شود و خوردگی روی در بتن سخت شده به محیط (رطوبت، نفوذ کلرید) بستگی دارد.

در طول تشکیل لایه غیرفعال، هیدروژن تکامل می یابد. اگرچه تکامل هیدروژن طیف شکنندگی را افزایش می‌دهد، میلگردهای تقویت‌کننده که معمولاً در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند در برابر شکنندگی هیدروژنی حساس نیستند.

به طور مشابه، هیدروژن تکامل یافته در طول فرآیند ترشی (ترشی بخشی از آماده سازی سطح قبل از اعمال روی، با استفاده از یک اسید ضعیف) قبل از گالوانیزه مشکلی ایجاد نمی کند.

گالوانیزه کردن معمولاً برای فولادهایی با استحکام کششی بالاتر از 700 تا 800 نیوتن بر میلی‌متر مربع توصیه نمی‌شود، یعنی برای فولادهای پیش تنیده در اینجا خطر شکنندگی هیدروژنی شدیدتر از آرماتورهای بدون تنش است.

چندین گزارش کاهش استحکام باند فولادهای گالوانیزه و بدون روکش، هم ساده و هم تغییر شکل یافته را مقایسه می کنند.

کاهش پیوند به تشکیل حباب های هیدروژن در سطح مشترک بین میله و بتن نسبت داده می شود. پیشنهاد شده است که می توان با افزودن کرومات به مخلوط بتن یا دادن عملیات غیرفعال سازی کرومات به میله ها بر این امر غلبه کرد.

از سوی دیگر، روی تولید شده که نسبت به محصولات خوردگی آهن در محیط سیمان دارای انبساط کمتر و حلالیت بیشتری است.

می تواند در منافذ بتن پخش شود و بتن را به صورت محلی متراکم تر کند و استحکام باند را بالاتر از حد انتظار افزایش دهد. برای نوار بدون روکش