کشف فشارسنج جیوه ای ژاپنی در گاوصندوق پیرمرد میلیاردر

فشار خون را می توان به سرعت و با کمی ناراحتی با استفاده از فشارسنج جیوه ای ژاپنی اندازه گیری کرد. معمولاً از فشارسنج استفاده می شود. این شامل یک آستین لاستیکی نرم است که به یک توپ لاستیکی نرم متصل است.

کاف با استفاده از توپ لاستیکی با هوا باد می شود. یک دستگاه اندازه گیری فشار کاف را اندازه گیری می کند. این متر می تواند شامل یک صفحه یا یک لوله شیشه ای با جیوه باشد.

واحد اندازه گیری فشار خون بر حسب میلی متر جیوه بیان می شود زیرا اولین فشارسنج یک ستون جیوه بود.

هنگامی که فشار خون با فشارسنج اندازه گیری می شود، فرد در حالت نشسته قرار می گیرد و پاها روی هم قرار نمی گیرند و پشت به آن تکیه داده می شود.

یک بازو برهنه است (اگر آستین بالا زده باشد، مراقب باشید که بازو را خیلی محکم فشار ندهید)، خمیده شده و روی میز تقریباً در سطح قلب قرار می گیرد.

کاف دور بازو پیچیده شده است. مهم است که اندازه کاف متناسب با اندازه بازو باشد. اگر کاف خیلی کوچک باشد، نتیجه اندازه گیری خیلی زیاد خواهد بود. اگر کاف خیلی بزرگ باشد، نتیجه اندازه گیری خیلی کم خواهد بود.

یک گوشی پزشکی روی شریان زیر کاف قرار می گیرد، کاف با فشار دادن توپ باد می شود تا زمانی که کاف به اندازه کافی روی شریان فشار بیاورد تا به طور موقت جریان خون متوقف شود.

این معمولاً منجر به مقداری می شود که حدود 30 میلی متر جیوه بالاتر از فشار سیستولیک (فشاری که هنگام تپش قلب ایجاد می شود) است که بیمار به طور معمول دارد.

سپس هوا به آرامی از کاف خارج می شود. فشاری که در آن اولین صدای ضربان دار در شریان شنیده می شود، فشار سیستولیک نامیده می شود. همانطور که کاف به شل شدن ادامه می دهد، در یک نقطه خاص جریان خون متوقف می شود.

فشار در این نقطه فشار دیاستولیک است (فشاری که هنگام شل شدن قلب در بین ضربان ها ایجاد می شود).