با لنت ترمز شرکتی پراید رانندگی ایمن داشته باشید

اگر مجموعه ای از لنت منجر به محو شدن ترمز به دلیل گرم شدن بیش از حد می شود، شاید خرید مجموعه ای از لنت ترمز شرکتی پراید  کامل ارزشش را داشته باشد.

ترکیب سرامیکی که در این لنت‌های با مشخصات بالا به کار می‌رود، محدود به گران‌ترین سوپراسپرت‌ها می‌شود و به دلیل هزینه‌های هنگفت تولید، گرمای تولید شده از ترمزهای شدید و مداوم بسیار سخت را جذب می‌کند.

این بدان معنی است که آنها می توانند به طور مداوم از هر خواسته ای که بر آنها گذاشته می شود، بهبود یابند، حتی در رویدادهایی مانند مسابقات استقامت. با این حال، این ویژگی گرم کردن سرامیک ها را تا دمای عملیاتی دشوار می کند که می تواند مانعی برای رانندگی روزانه باشد.

استفاده از خاک رس در داخل سرامیک به این پدها از ضریب اصطکاک بالای یک پد آلی در هنگام سرد همراه با استحکام و دوام حاصل از حضور درصد کمی از مس قالب‌گیری شده در ترکیب می‌دهد.

هر نوع لنت ترمز جنبه های منفی خود را دارد. لنت‌های ارگانیک معمولاً برای استفاده عمومی خیلی نرم هستند، لنت‌های فلزی روی دیسک‌های ترمز بسیار سفت هستند و صدای بیشتری ایجاد می‌کنند و گرد و غبار و سرامیک‌ها به‌طور فاجعه‌باری گران هستند و برای همیشه گرم می‌شوند. اما انتخاب اینکه چه ترکیبی برای همه انتخاب شود به کاربرد بستگی دارد.

برای مثال، داشتن لنت‌های فولادی یا سرامیکی با دمای بالا در خودروهای خیابانی، بیهوده است، زیرا لنت‌ها به ندرت – اگر هرگز – به دمای عملکرد مطلوب خود می‌رسند.

پس از آن، اگر بخواهید رانندگی جدی در کوهستان یا پیست را با لنت‌های فلزی یا ارگانیک انجام دهید، در خطر داغ شدن بیش از حد آن‌ها و ایجاد احساس ترسناکی در پدال ترمز خواهید بود.

در مسابقات سرعتی، ضریب اصطکاک در اولویت است، در حالی که در مسابقات استقامت، بدون پرتاب خواص اصطکاکی از پنجره، طول عمر بسیار مهم است.