تبدیل سیب صادراتی دماوند در اروپا به توپ تنیس

غلظت آنتوسیانین در پوست سیب صادراتی دماوند و ارتباط آن با مقادیر رنگ سنجی در سیب، رنگدانه توسط غلظت نسبی رنگدانه های آنتوسی آنین.

رنگدانه اصلی مسئول قرمز سیانیدین-3-گالاکتوزید (ایداین) است. غلظت آنتوسیانین پوست سیب های بالغ هشت سویه “گالا” (قرمز روشن روی زمینه زرد) ضرایب تعیین رگرسیون (R2) 0.73 و 0.74 و P≤0.05 برای مقادیر رنگ سنجی a*/b* (بزرگتر) ارائه کرد.

مقدار به معنی قرمزی بیشتر) و زاویه رنگ (مقدار کمتر به معنای قرمزی بیشتر) است که با رنگ سنج tristimulus اندازه گیری می شود.

این رابطه قوی بین غلظت آنتوسیانین و پارامترهای رنگی در پوست سیب، پیش بینی خوبی از غلظت آنتوسیانین را بر اساس مقادیر کروماتیک نشان می دهد و امکان استفاده از رنگ سنج قابل حمل را برای تخمین های غیر مخرب غلظت آنتوسیانین میوه در محل ارائه می دهد.

سیب

میوه های سیب و فواید آن برای سلامتی انسان مصرف منظم سیب با بروز سرطان سینه ارتباط معکوس دارد و درجاتی از محافظت در برابر توسعه این بیماری را فراهم می کند.

اثرات پوست سیب، کل میوه و گوشت را در مهار رشد سلول‌های سرطانی کبد انسانی HepG2 در شرایط آزمایشگاهی با تخمین غلظت مؤثر متوسط (EC50؛ بیان شده به عنوان غلظت جزء سیب (میلی‌گرم) بررسی کردند. mL-1)) به عنوان شاخصی از فعالیت ضد تکثیری.

“Idared”، “Cortland” و “Golden Delicious”) رشد سلول های HepG2 را موثرتر از عصاره های گوشت یا کل میوه مهار کردند. پوسته ها همچنین دارای EC50 کمتری نسبت به گوشت و اجزای کل میوه بودند که نشان دهنده فعالیت ضد تکثیر بالاتری است.

اثرات بازدارندگی تکثیر سلول های سرطانی بسته به رقم سیب بسیار متفاوت بود، با پوست سیب “Rome Beauty” بیشترین فعالیت زیستی را نشان داد.