خرما خاصویی خشک باعث درمان التهاب های مغزی می شود

رنگ میوه های خرما خاصویی خشک از قرمز تیره تا زرد کم رنگ در مراحل تازه (خلال) و رسیده (روطب) متفاوت است (شکل 3a). برای اندازه‌گیری رنگ میوه، از مدل فضای رنگی RGB [اندازه‌گیری قدرت قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B)] از تصاویر اسکن‌شده میوه‌ها و کمیسیون بین‌المللی الکلیراژ (CIE) استفاده می‌کنیم.

مدل، که نقاط قوت نور (L)، قرمز/سبز (a) و زرد/آبی (b) را از عکس‌ها اندازه‌گیری می‌کند. تجزیه و تحلیل مؤلفه اصلی (PC) در تمام اندازه‌گیری‌های مربوط به رنگ، جدایی را در PC1 برای رنگ‌های قرمز/زرد و PC2 برای شدت زرد نشان داد (شکل تکمیلی 7).

می توان دنیا را به دو بخش تقسیم کرد: بخشی که به میوه فروتنانه معروف به خرما احترام می گذارد و بخشی که احترام نمی گذارد. بخشی که این کار را انجام می دهد خانه صدها میلیون نفر است، از سواحل اقیانوس اطلس مراکش در سراسر آفریقای شمالی و مصر تا بین النهرین و از شرق تا هند.

در این بخش از جهان واقعاً «تاریخ» وجود ندارد، زیرا فقط یک فیلیسی است که با چنین تعمیم‌هایی صحبت می‌کند. در اینجا میجول با بمب قندی چاق، کالاهای جویدنی مورد علاقه متخصصان اماراتی، سوکری شیرین و چسبناک سعودی، برهی زرد ترش پوست کنده و تازه خورده شده، انواعی که زود برداشت شده اند.

خرما

به نام روتاب، و به صورت یخ زده با قهوه در کافه های مجلل ریاض سرو می شود. ابوظبی. عجوه‌ای از مدینه وجود دارد که گفته می‌شود مورد علاقه پیامبر است، کیمیای تیره ایرانی، دگلت نور نیمه‌شفاف، و بسیاری دیگر با نام‌های خاطره‌انگیز مانند حلاوی یا Sagai VIP.

من در بخشی از جهان بزرگ شدم که اهمیتی نمی‌دهد (در مورد من، کانادا)، جایی که سوپرمارکت‌ها این ملکه میوه‌ها را با آلوهای کم‌رنگ و مبهم‌ترین آجیل‌ها به گوشه‌های دوردست راهروی غذای سالم تبعید می‌کنند.

اما من سه دهه گذشته را در اسرائیل زندگی و نوشتن گذرانده ام، بخشی از جهان که تاریخ در آن حاکم است. حالا وقتی از آمریکای شمالی بازدید می‌کنم و می‌بینم که این میوه‌ها در قفسه‌های دورافتاده‌شان از بین می‌روند، احساس می‌کنم با آن راننده واشنگتن دی سی که زمانی وزیر مالیه افغانستان بود، به اوبر می‌روم. تقریباً می توانی صدای آنها را بشنوی که زمزمه می کنند: نمی دانی من کی هستم؟