زنی که خاویار طلایی را به عنوان زیورآلات استفاده می کرد

خاویار که به عنوان یک غذای دریایی لوکس شناخته می شود، قلیه یا تخم ماهی گونه های مختلف ماهیان خاویاری است. رایج ترین گونه های آن عبارتند از اوسترا، بلوگا، کالوگا، سوروگا، استرلت و هکلبک.

رنگ و اندازه خاویار طلایی بسته به نوع آن متفاوت است. به طور معمول، مانند مرواریدهای کوچک در رنگ های مختلف از سبز کم رنگ تا سیاه به نظر می رسد.

و در حالی که قلیه ماهی قزل آلا اغلب به عنوان خاویار قرمز شناخته می شود، این خاویار واقعی نیست.

خاویار دارای بافت لزج و طعم شور و ماهی است و در دهان شما می ریزد. معمولاً در مقادیر کم به تنهایی، به عنوان چاشنی، یا روی کراکرهای ساده، برش‌های خیار یا نان تست سرو می‌شود که طعم ملایم اقیانوسی آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

علاوه بر این که یک تجربه آشپزی است، لذت بردن از این خوراکی لذیذ ممکن است فواید سلامتی زیادی را به همراه داشته باشد.

در اینجا شش مزیت خاویار برای سلامتی که توسط علم پشتیبانی شده است، آورده شده است.حتی زمانی که خاویار در مقادیر کم سرو می شود، خواص تغذیه ای چشمگیر دارد.

یک وعده خاویار همچنین مقدار کمی کلسیم و ویتامین های A، D و E را فراهم می کند.

در نهایت، این غذای لذیذ منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 به نام اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است. شاید تعجب آور باشد که این اسیدهای چرب پشت بیشتر فواید سلامتی بالقوه آن هستند.

دستورالعمل های غذایی سال 2015 برای آمریکایی ها توصیه می کند که هر روز 250 میلی گرم EPA و DHA دریافت کنید. به راحتی، یک وعده 1 اونس (28 گرم) خاویار، 800 میلی گرم EPA و 1080 میلی گرم DHA را فراهم می کند، که بیش از مقدار توصیه شده را پوشش می دهد.

خاویار

خاویار منبع عالی ویتامین B12 و اسیدهای چرب DHA و EPA است. همچنین سلنیوم، آهن، سدیم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کند.

خاویار از آنجایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، به دلیل فواید آن برای سلامت پوست مورد مطالعه قرار گرفته است.

یک مطالعه اخیر در لوله آزمایش نشان داد که DHA از عصاره خاویار ممکن است سلول های چربی – یا سلول های چربی – را برای تولید آدیپونکتین تحریک کند (منبع مورد اعتماد).

آدیپونکتین مولکولی است که فرآیندهای ترمیم زخم و ضد التهابی پوست شما را بهبود می بخشد، سنتز کلاژن را تقویت می کند و از تجزیه فیبرهای کلاژن جلوگیری می کند (منبع مورد اعتماد).

از آنجایی که کلاژن برای ساختار پوست شما مهم است، محققان بر این باورند که عصاره آن ممکن است علائم پیری پوست را کاهش دهد (منبع معتبر 4).

علاوه بر این، یک مطالعه 12 هفته ای روی 35 زن با علائم خفیف تا متوسط پیری پوست مشاهده کرد که یک سرم حاوی عصاره خاویار و سایر مواد تشکیل دهنده، صافی، استحکام و خشکی پوست را همراه با خطوط ظریف و پای کلاغی بهبود می بخشد (منبع معتبر 5).

با این حال، ناشناخته است که آیا تجویز عصاره خاویار به تنهایی همان اثرات را داشته باشد (منبع مورد اعتماد 5).

در نهایت، از آنجایی که تحقیقات در این زمینه به استفاده از عصاره خاویار در مطالعات لوله آزمایش یا در انسان در ترکیب با سایر مواد محدود می شود، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر فواید پوستی خوردن خاویار تازه مورد نیاز است.