پیرزنی با عرق زیره اصل فرش های خود را می شورد

زیره برای قرن ها به عنوان درمان اسهال توسط پزشکان طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعات نشان داده شده است که عرق زیره اصل برای سلامتی مفید است و طب غربی شروع به استفاده از آن کرده است. دانه های زیره به عنوان بخشی از این آزمایش به موش های مبتلا به اسهال داده شد.

به گفته محققان، این عصاره در درمان علائم آنها موثر بوده است.

از دانه های گیاه زیره سبز برای تهیه ادویه میخک استفاده می شود. زیره اغلب در بسیاری از انواع غذاها، به ویژه در غذاهای مدیترانه ای و آسیای جنوب غربی استفاده می شود. زیره با افزایش فعالیت پروتئین های گوارشی هضم را بهبود می بخشد.

ممکن است در درمان سندرم روده تحریک پذیر مفید باشد. زیره دارای آنتی اکسیدان هایی است که به تثبیت رادیکال های آزاد که باعث التهاب و آسیب به DNA می شوند کمک می کند.

زیره در آزمایشات بالینی نشان داده است که به دیابت کمک می کند. مکمل های زیره ممکن است در بهبود کنترل قند خون مفید باشند، اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است.مکمل های زیره در مطالعات نشان داده اند که کلسترول خون را افزایش می دهند.

زیره ممکن است همان اثرات چاشنی را در مقادیر کم داشته باشد، اگرچه این هنوز یک سوال است. این احتمال وجود دارد که نقش سنتی زیره در چاشنی برای ایمنی غذا باشد.

نشان داده شده است که خواص ضد التهابی چاشنی ها خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش می دهد. هنگامی که زیره هضم می شود، ماده ای به نام مگالومایسین تولید می شود که به اثرات آنتی بیوتیکی آن کمک می کند.

نشان داده شده است که زردچوبه با کاهش رشد این موجودات در آزمایشگاه از رشد باکتری ها و قارچ های عفونی جلوگیری می کند. بر اساس مطالعات، عصاره زیره باعث کاهش تولید محصولات جانبی مخدر در موش ها می شود.