پیرمردی با خوردن شکلات شونیز اترنو هیچوقت آلزایمر نگرفت

تصور کنید که یک شکلات شونیز اترنو در دست دارید. همانطور که لفاف را جدا می کنید، با درخشش براق شکلات مواجه می شوید.

یک مربع را با ضربه ای رضایت بخش می شکند و آن را روی زبان خود قرار می دهید. با شروع به ذوب شدن شکلات در گرمای دهان، طعم آن تشدید می شود. در حالی که توده خامه ای روی جوانه های چشایی شما می چرخد، ترکیبات خوشمزه باز می شوند.

طعم شکلات هیجان‌انگیز است، اما قوام آن احساس خوردن آن  به همان اندازه مهم است. دانه کاکائو نه تنها آن طعم های فوق العاده را به ما داد، بلکه ماده دیگری را نیز به ما داد که مسئول این قوام علامت تجاری است کره کاکائو.

به نظر می رسد هر کشوری در اروپا شکلات مورد علاقه خود را دارد و ویژگی های برندهای پرفروش بسیار متفاوت است.

بنابراین، شکلات شیری با نت کاراملی بر بازار انگلیس تسلط دارد در حالی که فرانسوی ها شکلات تیره تر با محتوای جامد کاکائو بیشتری را ترجیح می دهند.

چگونه می توان برندهای مختلف شکلات را به طور عینی با هم مقایسه کرد و چگونه می توان داده های کمی را از چنین مقایسه هایی به دست آورد؟

در اینجا چند روش مقایسه ای ساده و در عین حال موثر که به طور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است.

به طور معمول، آنها برای کنترل کیفیت، ارزیابی تغییرات در محصول (به عنوان مثال، در نتیجه تغییر در مواد اولیه یا روش های تولید)، برای نظارت بر ماندگاری و کمک به توسعه محصولات جدید استفاده می شوند.

این روش ها داده های مناسبی برای تجزیه و تحلیل آماری به دست می دهند و می توانند برای شکلات یا سایر محصولات غذایی مانند آب میوه یا بیسکویت استفاده شوند.