پیرمردی با پد الکلی ۱۰۰ تایی دندان مصنوعی خود را تمیز کرد

با افزایش درصد آب در محلول الکل زمان خشک شدن تا حد زیادی افزایش می یابد. این بسته به کاربرد می تواند یک مزیت یا ضرر باشد. به عنوان مثال، پد الکلی ۱۰۰ تایی اغلب به عنوان یک حذف کننده شار برای حذف بقایای شار از اطراف اتصالات لحیم کاری استفاده می شود.

تکنسین ها زمان خشک شدن سریع را ترجیح می دهند تا بتوانند وسایل الکترونیکی را تمیز کرده و در سریع ترین زمان ممکن به سرویس برگردانند.

برای شکستن و از بین بردن مواد ضخیم، صمغی یا پخته شده در جایی که به زمان ماندن یا خیساندن بیشتری نیاز است، کاهش زمان خشک شدن اغلب کارایی تمیز کردن را بهبود می بخشد.

این یکی از دلایلی است که معمولاً از الکل ایزوپروپیل خالص 70 درصد برای چربی زدایی و تمیز کردن شابلون SMT استفاده می شود. در مورد تمیز کردن تماس الکتریکی، تبخیر سریعتر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حلال قابل اشتعال قبل از انرژی دادن به تجهیزات از بین رفته است.

هنگامی که یک حلال با یک بستر سازگار نیست، ممکن است باعث ایجاد ترک خوردگی (ریز ترک) یا نرم شدن مواد شود. در مورد مهر و موم و واشر، ناسازگاری ممکن است باعث متورم شدن، جمع شدن یا شکننده شدن آنها شود.

ایزوپروپیل الکل با طیف وسیعی از مواد از جمله موادی که معمولا در الکترونیک استفاده می شود سازگار است. مانند هر محصول شیمیایی مورد استفاده، سازگاری اجزا باید قبل از استفاده در یک منطقه غیر بحرانی تعیین شود.

اگر چه ایزوپروپیل الکل به طور کلی در صورت استفاده صحیح ایمن در نظر گرفته می شود، اما یک حلال قابل اشتعال است، بنابراین برای جلوگیری از یک موقعیت خطرناک باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

منبع اصلی برای همه الزامات ایمنی SDS است که باید در هر کجا و هر زمان که ایزوپروپیل الکل استفاده می شود به راحتی در دسترس باشد.

محل کار باید به اندازه کافی تهویه شود تا از تجمع بخارات که ممکن است احتراق می شود جلوگیری شود.

تهویه باید ضد انفجار باشد. از آنجایی که ایزوپروپیل الکل بسیار قابل اشتعال است، باید آن را در یک ظرف دربسته در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب و دور از منابع اشتعال مانند حرارت، جرقه و شعله نگهداری کرد.