چه چیزی موجب ترش یا شیرین شدن آبمیوه می شود

1 و CitPH5 که در واریته های ترش به شدت و در واریته های شیرین مزه ضعیف بیان می شوند.

ژن‌های CitPH1 و CitPH5 پروتئین‌های جیوه ناقلی را رمزگذاری می‌کنند که یون‌های هیدروژن را به داخل واکوئل، یک محفظه ذخیره‌سازی بزرگ در داخل سلول‌های آب پمپ می‌کنند، بنابراین اسیدیته کلی آن‌ها افزایش می‌یابد.

سپس، تیم توجه خود را به ژن‌هایی معطوف کرد که سطوح CitPH1 و CitPH5 را در سلول‌های آبمیوه کنترل می‌کنند.

در حالی که کاهش CitPH1 و CitPH5 در انواع طعم شیرین‌تر چندین بار به‌طور مستقل در انواع مختلف ایجاد شد، محققان دریافتند که جهش در ژن‌ها برای تعدادی از فاکتورهای رونویسی (پروتئین‌هایی که به روشن و خاموش کردن ژن‌های خاص کمک می‌کنند) باعث کاهش بیان می‌شوند.

CitPH1 و CitPH5 و بنابراین متن تشکر طعم شیرین تری دارند.

روز، استاد ژنتیک در کالج علوم طبیعی و کشاورزی UCR، گفت: این یافته ها می تواند به پرورش دهندگان کمک کند تا مرکبات با طعم بهتری تولید کنند.

با این حال، او گفت که پرورش واریته‌هایی با جهش شدید در فاکتورهای رونویسی مانند آنهایی که در مرکبات «بدون اسید» مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، «بیش از حد» است و مرکبات قندی تولید می‌کند که هیچ کدام از ویژگی‌های اسیدی محبوبشان را ندارند.

در عوض، دانشمندان گیاهی باید طبع لیمو شیرین به دنبال جهش هایی باشند که تأثیر چشمگیر کمتری بر تولید و فعالیت پروتئین های ناقل دارند.

روز گفت: «با درک مکانیسم اسیدی شدن سلول‌های میوه، اکنون می‌توانیم به دنبال ژن‌های مرتبطی باشیم که ممکن است بیان CitPH1 و CitPH5 را به اندازه کافی برای مهندسی کردن یا انتخاب انواع جدید و شیرین‌تر کاهش دهند.»

عنوان مقاله «هیپراسیدی شدن مرکبات توسط کمپلکس P-ATPase پمپاژ پروتون واکولی» است.

علاوه بر کوئز، نویسندگان دانشگاه لباس کردی دخترانه آمستردام عبارتند از: پاملا استرازر، کورنلیس اسپلت، شوانگجیانگ لی، ماتیجس بلیک و فرانچسکا کواتروکیو. کار رز و فدریچی توسط موسسه ملی غذا و کشاورزی USDA حمایت شد.

 

 

  • منابع:
    1. When Life Gives You Sour Lemons, Use Genetics to Find Out Why
  • تبلیغات: 
  1. بررسی ترکیبات شیمیایی مواد شوینده
  2. مشارکت جوامع برای فعال نگه داشتن پمپ آب
  3. با مصرف خرما از سکته مغزی پیشگیری کنید
  4. کلمه کرپ به معنای سطح چروکیده یا دانه ای است