کودکی لباس رزمی هاپکیدو را برای دفاع از معلمش پوشید

بدون شک یکی از متمایزترین یونیفرم هایی که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد لباس رزمی هاپکیدو است. آنها در خط مقدم مد عجیب و غریب نظامی هستند.

از نظر فنی مزدوران، گارد سوئیس در 22 ژانویه 1506 استخدام شدند و از آن زمان تا کنون از پاپ محافظت می کنند.

 

لباس‌های لباس آبی، قرمز و نارنجی کنونی در اوایل قرن بیستم طراحی شدند و بر اساس تصویری از مد گارد سوئیس از قرن شانزدهم طراحی شدند.

برای انجام وظایف عادی، کلاه ایمنی مشکی و برای تشریفات، کلاه به رنگ ارغوانی و مزین به پرهای شترمرغ است. گروهبان ها یونیفورم سیاه و قرمز می پوشند، در حالی که افسران ماموریت لباس کاملا قرمز می پوشند.

یونیفرم‌ها متناسب با هر سرباز طراحی شده‌اند و وزن هر ست تقریباً 3.6 کیلوگرم (8 پوند) است. هر لباس از 154 قطعه تشکیل شده است. وظایف تشریفاتی نیز شامل هالبرد است.

با این حال، از آنجایی که هر گارد از ارتش سوئیس استخدام می شود، همه آنها سربازان بسیار توانمندی هستند که آموزش های نظامی مدرن گسترده ای را گذرانده اند.

آنها همچنین یونیفرم های لباس خدمت و یونیفرم های رزمی می پوشند که بی شباهت به یونیفرم های نظامی مدرن که برای همین منظور طراحی شده اند نیست.

اوزون ها تاریخ خود را به عنوان واحدهای پیاده نظام سبک و کوهستانی ارتش یونان دارند که در طول جنگ استقلال یونان علیه امپراتوری عثمانی تشکیل شده اند.

اوزون ها پس از ایجاد در سال 1833، در اصل شلوار آبی به سبک باواریایی و یک دمپایی همراه با کلاهی استوانه ای به نام شاکو می پوشیدند.

ثابت شد که این یونیفرم محبوبیت ندارد و در سال 1837، یونیفرم جدیدی طراحی شد که در اطراف fustanella، لباسی شبیه دامن چین دار در یونان و بالکان رایج بود.